Ontmoeting 3

De voorbereidingen van zondagmorgen zijn achter de rug, de plastic tafels en stoelen staan op hun plek, de kleurrijke tafelkleedjes liggen over de tafels, de prijslijsten hangen aan de muur. Ik ga naar huis om me te douchen.
Om twee uur vanmiddag begint de tardeada, onze dansmiddag.

Mijn taak is de lege flessen op te halen en drank en eten te serveren als de klant dat wil, ze mogen het ook zelf halen aan de bar.

Precies om twee uur kom ik weer de danszaal binnen en dan zie ik haar zitten.
Er zijn al redelijk veel mensen, maar ik heb het nog niet druk. Ik vraag haar ten dans.
“Ben je aan de drank?” vraagt ze . Ik zeg nee
“Heb je een auto?” vraagt ze. Ik zeg ja

Ik vraag hoe ze heet want deze openingszinnen vind ik erg on-nicaraguaans en ook heel erg grappig.
Die middag dansen we nog heel vaak; ze zegt dat ze over veertien dagen wéér komt.

Dit bericht werd geplaatst in ontmoeting. Bookmark de permalink .

2 reacties op Ontmoeting 3

  1. zinnen verzetten zegt:

    Ah! Het vervolg.
    Jammer dat ze zo kort zijn, je verhalen. Ik -als vrouw- wil natuurlijk details.
    Hoe ziet ze er uit? Wat had ze aan? Rook ze lekker? Hoe ging het afscheid? Moet je echt twee weken wachten voordat je haar weer ziet?
    Nou ja, van die dingen.
    Vertel…

  2. carazo zegt:

    @zinnen verzetten: ik heb nagedacht of ik kan ingaan op je verzoek maar je hebt pech. De schroom om iemand meer dan noodzakelijk op het net te beschrijven, weerhoudt me. En ik denk dat verhaaltjes die vragen oproepen leuker zijn dan die antwoorden geven, maar dat geldt niet voor jou: uniek!

Geef een reactie

