Ontmoeting

Honderdvijftig meter vóór het keerpunt op mijn hardlooproute kom ik haar tegen.
Meisje, drie turven hoog, nog geen vier jaar oud, schooluniformpje, op weg naar de kleuterschool.
Ik ben nog niet nat van het zweet.
Ze glimlacht maximaal, ze is vertederd door zóveel ongein.

Dit bericht werd geplaatst in ontmoeting. Bookmark de permalink .

3 reacties op Ontmoeting

  1. Hannie Krosenbrink zegt:

    Terwijl de fotograaf de nieuwjaarskaarten afdrukt, besluit ik de 10 minuten wachttijd in het zonnetje op een parkbank in de buurt te genieten van een heerlijke notenrozijnenbrood met kaas.
    Een voorbijlopende jongeling zegt "Mevrouw dat is een hele goede keuze…………………., die kleur rood staat u erg goed"
    Ik had mijn oranje winterjas aan. Zomaar een geluksmoment

  2. zinnen verzetten zegt:

    ha! ja! en dat kan toch zoveul plezier geven.
    ik doe het eigenlijk altijd, als ik dénk ‘wat een leuke jas’, dan zég ik het ook gelijk.
    je ziet mensen daar van schrikken en vervolgens enurm enurm van opknappen.
    laten we elkaar eens wat vaker opknappen!
    hannie; mooi jas
    carazo; mooi behangetje heb je

  3. carazo zegt:

    @zinnen verzetten: ik glimlach maximaal. Helemaal eens met je oproep zv, de eigenaar van een éénassige kar met een goed verzorgd paard of een stel ossen, goed geborsteld, laat ik ook regelmatig schikken.
    @Hannie: dank voor je voorbeeld

Geef een reactie

