Huishouden, veiligheid en liefde (33)

Maandagochtend lezen we dus onze verschillende voorstellen. Het afkoelingsplan vindt ze erg leuk, maar ze heeft zo haar twijfels of het zal werken. Op het punt van het arbeidskontrakt blijkt wel een grote overeenskomst.

Tussen de middag gaat ze thuis lunchen, ze komt terug met:
“Wat me vandaag overkomt had ik nooit kunnen voorzien: gisteren zat ik nog met het probleem van twee mannen, en vandaag zeggen ze allebei tegen mij: ga maar! Ook Noël zegt dat ik kan gaan.” ‘Dus zonder dat je Alex kwijt raakt?’ vraag ik. “Daar lijkt het wel op, hij zegt dat hij mij laat gaan als jij het serieus met me meent ”. ‘Het lijkt me toch een belangrijke vraag aan hem’. 

Maar ook ik ben verrast. Veel tijd heb ik deze middag niet om met haar te praten hoe mooi dit allemaal kan zijn.

‘s Avonds overdenk ik de laatste dagen en valt het me op dat er telkens stap door haar gemaakt wordt als ik het uitmaak. Als ik afstand van haar neem komt ze een stap naar me toe, als ik dichterbij kom gaat ze soms een stapje achteruit.

Dinsdagmorgen heb ik het met haar over deze bewegingen, ik noem de stap van vorige week woensdag toen ze haar droom wilde gaan uitvoeren daarbij een irrealistische belofte: ik geloof niet dat je dat meende toen je dat zei. 

Haar zwijgen met een flauwe glimlach geeft me gelijk.

Ik zeg ook dat ik zelf die irrealistische beloften misschien een beetje in de hand werk door mijn ongeduld; ten onrechte dat ongeduld omdat er toch iets lijkt te veranderen. En dat haar voorstel gewoon maar kijken wat er gebeurt minder die tijdsdruk geeft. Bovendien zal een gezamelijke houding van ons wellicht beter werken dan twee afzonderlijke. Ik vraag of ik haar mag kussen, dat mag niet.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

