Huishouden, veiligheid en liefde (32)

Die maandag gaf ik Josefa mijn antwoorden op de vragen: Gaan we door of stoppen we, en hoe moet het met het kontrakt:

Lieve Josefa,
Ik stel voor te stoppen, omdat onze liefde geen toekomst heeft; dit ondanks de stelling dat liefde alles overwint
En ik stel voor om door te gaan met het kontrakt tot de einddatum, de 22ste van de volgende maand.

De tijd tussen de 16de van deze maand en de 22 ste van de volgende maand gebruiken we om de situatie te normaliseren.

Eigenlijk is het beter om dat te bevechten zonder elkaar te zien, maar de liefde is erg vindingrijk, dus als je niet hier werkt zoeken we elkaar wel op op de markt of ergens anders.
Om samen te vechten komt het goed uit dat je hier rondloopt en om die opdracht te vervullen heb ik een plan uitgewerkt dat heet: “ elke dag één kus minder.” Op die manier kunnen we langzamerhand de normale situatie bereiken. (Zie voor het plan de bijlage*).

Wat is de officiële reden dat ik het kontrakt niet verleng na de 22ste van de volgende maand?
Je spreekt geen nederlands, noch engels en dat is jammer voor mijn gasten uit Europa.

kusje, carazo.

*) in de bijlage stel ik voor om tot het einde van het kontrakt elke dag één kus minder te genieten. Dan begint het dus vandaag met zevenendertig kussen. In het weekend worden de kussen van de zondag -als zij niet werkt- verdeeld over die van de zaterdag en de maandag, om de kat niet teveel op het spek te binden.

Het voorstel van Josefa is:

‘-wat onze relatie betreft: laten we de tijd zijn werk laten doen, kijken wat er gebeurt, misschien raar, maar dat is mijn voorstel

-wat betreft het arbeidskontrakt: ik wil graag doorgaan tot de einddatum, de 22ste van de volgende maand. Ik heb geen verklaring waarom ik dat graag wil, behalve dan dat het me tijd geeft om iets anders te vinden. Ook verwacht ik een reactie van Noël, maar dat leg ik je wel mondeling uit.’

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

