Huishouden, veiligheid en liefde (31)

Er gebeurt heel veel die zaterdag. Josefa heeft dit weekend serieuze gesprekken met haar man Noël. De afgelopen week woonde ze bij haar Moeder als een soort oefenperiode om daarna besluiten te nemen over hun toekomst samen. Ze heeft hem al duidelijk gemaakt dat haar liefde voor hem over is, en dat ze van hem weg wil. Hij dreigt dat ze dan Alex haar zoon kwijt is.

Opnieuw verzekert ze mij van het feit dat ze van Noël weg wil al heel lang speelt en geheel los staat van wat er tussen ons is gegroeid.
We hebben het ook over ‘onze’ toekomst, over een maand loopt haar kontrakt af. Ik zeg dat ik me echt niet kan voorstellen dat mijn geliefde dus de huishoudelijk klussen op zich neemt. Maar ook nu is het arbeidskontrakt al een beetje raar, daarin staat bijvoorbeeld niet dat ze in werktijd liefdesbrieven moet schrijven. Ik vertel dat ik op mijn route naar het terrein een huis heb gezien waar ze een huishoudster vragen. “Woont daar dan een vrijgezel want anders is het niks voor mij” grapt zij.

Ze wil graag de brieven terug die ik van haar heb gekregen in ruil voor haar allereerste brief die ze aan mij geschreven heeft en die ik nog nooit heb mogen lezen..
‘Hè waarom dat dan?’
“Om te voorkomen dat je misschien later mijn brieven gebruikt om grappen te maken over die huishoudster die zo gek was om op je te vallen”
Ik probeer haar gerust te stellen dat ik daar geen grappen over zal maken en bied haar kopiën van haar brieven aan in ruil voor kopiën van mijn brieven. Maar dat is niet wat ze wil.

Tot mijn verbazing vraagt ze of ik er over nadenk of er toch niet iets mogelijk is tussen ons. Ja, daar heb ik dus snel over nagedacht vóórdat ik gisteren de tweede kus uitprobeerde. Die logica ontgaat haar. Ik sta perplex.

Ik stel voor dat we allebei dit weekend opnieuw over ‘ons’ gaan nadenken, dat we allebei het antwoord op papier zetten en dat maandag aan elkaar laten lezen. En ook over hoe het nu moet met het arbeidskontrakt. Dat spreken we af.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

