Huishouden, veiligheid en liefde (30)

Donderdagochtend geef ik haar de brief die ik gisteravond schreef (29). Ze gaat eerst aan het werk en leest mijn brief in -zeg maar- de koffiepauze. Het lijkt alsof er niet veel is veranderd. We maken nog steeds veel kwinkslagen met subtiele verwijzingen naar het verbodene.
Maar s’middags om vier uur komt de klap bij mij hard aan, ze vertrekt en ik heb géén brief van haar!

Het duurt even voordat ik besef dat wél een brief van haar nog minder logisch is.
Ook de vrijdag verloopt als de donderdag, dus zonder brieven. Intelligent als ze is, vraagt ze mij wat er nu eigenlijk is veranderd. Mijn antwoord is niet overtuigend want ze daagt me uit: ‘Waarom probeer je niet uit of je de eerste kus kunt herhalen?’

Ik denk snel na, ik heb het uitgemaakt, zij heeft dat aangehoord en verder is er niet veel veranderd. Minder brieven maar die worden gecompenseerd door leuke gesprekken onder nog meer spanning dan voorheen.
Ik overweeg opnieuw of het onmogelijke misschien toch mogelijk kan worden:

dat zij openlijk het gevecht met haar man zal aangaan
dat haar man haar tenslotte laat gaan zonder dat ze haar zoon verliest
dat het leeftijdsverschil tussen ons niet rampzalig is
dat het cultuurverschil is te overbruggen
dat de verschillen in rijkdom praktisch worden opgelost
dat de discussies over de opvoeding van haar zoon zullen leiden tot werkbare compromissen

Soms kan ik echt snel beslissen: ik ben optimistisch over het mogelijke.
De tweede kus blijkt ook héél erg mogelijk; een nieuw hoofdstuk breekt aan.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

