Huishouden, veiligheid en liefde (29)

Dezelfde dag nog schreef ik aan Josefa het volgende antwoord op haar brief in (28).

D.N. Josefa,

Dank voor je brief en de mooie woorden die me troosten en hopelijk jou zelf ook. In deze dagen gun ik je elk woord dat de pijn een beetje kan verlichten.

Het is daarom dat ik accepteer dat ik bij toeval ben ontsnapt *) aan de herhaling van de eerste kus.
Maar ik vond het niet leuk te moeten lezen dat ik je direct uit mijn hart en geest zou zetten. Het lijkt er op dat je mijn brief van het afgelopen weekend niet hebt gelezen.

Als de droom alléén maar blijft bestaan door mijn woorden en die van jou ook weg te gummen, verliest voor mij de droom aan waarde.

*) het gebruik van het woord ‘ontsnappen’ in deze zin is tamelijk cynisch en daarom wil ik dat toch anders zeggen: ik heb een probleem met het woord ‘toeval’ in je brief.
Wij, ik en jij waren niet in staat deze kus op tijd te herhalen, daar ben ik verantwoordelijk voor en jij ook.
En dan als laatste: Was er niet de mogelijkheid om bij het binnenkomen tegen me te zeggen: “Voordat je me iets vertelt over je beslissing, zou ik mijn droom van vannacht willen uitvoeren” Ik wil niet zeggen dat het een makkelijke vraag is, omdat er een kans was dat ik een beslissing had genomen en je wist niet welke, de vraag is dus echt niet makkelijk. Maar je nam geen enkel risico. Voor het ‘niks vragen’ ben je ook verantwoordelijk.

Blijft over de ‘niet uitgevoerde droom’, ideaal om de hemel in te schrijven. Omdat het niet weten, het niet uitvoeren, het niet onderzoeken, het niet zeggen, het niet vragen, het niet antwoorden, de mogelijkheid geeft ongelimiteerd te dromen.

Een kadootje voor mij, voor vandaag. Maar ik zeg je eerlijk:  ik geef de voorkeur aan de niet totaal perfecte uitvoering . Om het misschien nog eens te proberen, na er nog eens over te praten, door na te gaan hoe de één en de ander zich voelde.
Ik wil niet jouw dromen nog meer verstoren, ik begrijp dat je veel verdriet hebt, ik hoop dat woorden van mij dat  kunnen verminderen door nog een keer te zeggen dat ik heel erg genoot van de sfeer in onze gesprekken over de meest verschillende zaken. Voor mij is het duidelijk dat ik behoorlijk verliefd was op jou en het zal een tijd duren voordat je uit mijn hart bent.

Mijn raad aan de stommen en blinden, wacht: het heeft geen zin het nu met mij aan te leggen, dat is verspilde energie, maar uw tijd komt .

carazo

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

