Huishouden, veiligheid en liefde (26)

dinsdagavond, 10 januari 2006, 18.00 uur.
Ik lees de brief (25) van Josefa nog eens over en word opnieuw boos: ze geeft wéér geen antwoord op mijn vraag. Wel antwoord op een andere vraag, maar die vraag heb ik niet gesteld.

En dan vergelijkt ze mij met haar man Noël, dat is alléén logisch als je de liefde van de één of de ander ziet als een zaak die te vergelijken valt. Misschien kan dat ook wel. Maar ik kan niet oordelen over de positieve kwaliteiten van Noël ten opzichte van die van mij, zij trouwens ook nog niet, en tot nu toe verhaalde ze vooral over de negatieve eigenschappen van Noël.
Als ik dan evenwaardig ben aan hem, dan ben ik behoorlijk teleurgesteld. Ze vertelde me ooit dat Noël haar binnen zijn familie zo ongeveer op de laatste plaats zette, nou dan wil ik niet aan hem gelijkgesteld worden.

Kort en goed, ik was behoorlijk pissig. In een kladbrief die ik aan haar schreef zei ik dat haar ook. Bovendien schreef ik dat ik haar voorstel: om de kus te herhalen maar dan alléén als het initiatief van mij zou uit gaan, absurd vond.
En dat ik dat niet begreep. En dat ik daarover een vraag heb. Min of meer grappen makend schreef ik in mijn kladje aan haar: laten we de herhaling van de eerste kus op video opnemen. Maar mijn vraag daarbij blijft: ten opzichte van welke rechter moet jij duidelijk maken dat jij niet verantwoordelijk bent voor deze tweede kus?

woensdagmorgen, 11 januari 2006, 0900 uur,
Ik heb de brief in het klad niet in het net geschreven en dus ook niet aan haar gegeven. Wel heb ik haar verteld dat ik ermee ga stoppen. Met een algemene redengeving, ik vond het erg leuk om allerlei verwachtingen te ontwikkelen en te koesteren maar het is gewoon niet realistisch, erger nog, het is onmogelijk.

Maar met ook een specifieke redengeving: jij geeft maar geen antwoord op mijn vraag, beloof je me dat je me de belangrijke zaken vertelt?

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

