Huishouden, veiligheid en liefde (25)

Mijn excuses, het was niet mijn bedoeling om je triest te maken, en ik wil al helemaal niet vervelend doen, ik wil alleen maar horen: ”ik wil formeel met jou samenleven.”
Maar voor jou was het anders, je dacht dat ik aan het onderhandelen was, maar dat is niet zo, ik zocht alleen een duidelijk voorstel waarop ik ja of nee kan zeggen. Jij begreep dat niet.

Of anders gezegd: jouw manier om iets voor te stellen is anders dan de mijne, misschien door het cultuurverschil.

Mijn doel is met jou samenwonen, zonder ook maar iets te verbergen.
Ik weet niet wat ik nu moet denken, ik ben in verwarring, ik moet kiezen tussen de man die ik liefheb en de man die zegt dat hij van mij houdt.

Omdat ik van je hou en Noël zegt dat hij van mij houdt, weet ik niet wat ik moet doen om de goede keus te maken zonder een fout te maken in mijn keuze.

Ik wil niemand laten lijden, ooit vertelde jij me dat ik je niet kan doen lijden maar vandaag kwam ik er achter dat er mogelijkheden zijn om je pijn te doen met mijn zwijgen. Jouw klacht was heel duidelijk en je gaf me het idee dat ik moet kiezen.
Ik zou willen dat je begrijpt dat ik niet kan denken aan het heel konkreet beginnen aan een andere relatie omdat ik een tijdje moet wachten om dat te kunnen doen.

Bovendien wil ik niks beloven wat ik niet kan waarmaken, want dan zou ik mezelf geweld aandoen.
Ik wil niet het risico lopen dat je op een dag tegen me zegt dat je niet van me houdt want dat zou het hetzelfde zijn als ik tegen Noël zei, het zou me heel veel pijn doen.

Dat wil niet zeggen dat ik soepel denk: ‘of ik blijf bij de één of bij de ander’ Zo is het niet, noch jij noch Noël verdient het om als trofee behandeld te worden omdat beiden heel goede gevoelens hebben. Ik weet dat jij meer rijpheid hebt en dat je me begrijpt; van hem kan ik dat begrip niet verwachten omdat ik precies weet hoe hij is (Noël). Ik erken dat hij van me houdt, maar op een heel gesloten manier. En bovendien wil ik beminnen en bemind worden, en niet alléén bemind worden, ik wil niet opnieuw die leegte in mijn hart voelen, het is vreselijk zo te leven.

De risico’s die ik loop om ‘ja’ te zeggen:

1) het respect van mijn zoon verliezen, en nog erger: zijn liefde
2) bij Noël een macho reactie teweeg brengen tegen zichzelf, tegen mij of nog erger: tegen jou
3) dat je op een dag tegen me zegt: “het gaat niet, je moet weg uit mijn leven”

Om een nieuwe relatie te kunnen beginnen moet ik een aantal problemen oplossen, en daarvoor heb ik tijd nodig.

Ik vond het leuk om je boos te zien en een beetje verdrietig, zo leer ik je een beetje beter kennen. Ik denk dat je niet verwachtte dat je zo lang met mij moet discussiëren. In minder dan een maand hadden we twee discussies, maar gisteren was het wel heftig, ik voelde me slecht, dat kan ik niet ontkennen omdat je stem en de maniier waarop je naar me keek totaal veranderde. En hoewel ik eerst glimlachtte, in minder dan een minuut begreep ik de ernst van de situatie.

In onze relatie hebben we nog geen serieuze afspraken; maar ik begreep dat mijn zwijgen jou boos heeft gemaakt, mijn excuses por favor.

Over het thema de eerste kus te herhalen: ik vrees de reactie van mijn lichaam.
Ik weet dat het elkaar aanraken met een zekere voorzichtigheid niet slecht is, maar het compromitteert ons wel weer iets meer, denk ik. En hoewel ik me soms laat leiden door m’n impulsen, wil ik niet dat de kracht van de passie en het verlangen mij overheerst.

Ik hoop je niet nog een keer boos te moeten zien zien, ik hoop dat je me begrijpt. Als we de kus gaan herhalen, zal het van mijn kant met veel meer voorzichtigheid zijn. Ook zal ik niet degene zijn die het initiatief neemt, jij bent het die de kus wilt herhalen en dan wil ik dat jij het initiatief neemt. Als je wilt, zo niet, dan laten we het zo.

Ik schrijf dit keer niet: ‘we zien elkaar in mijn dromen’, want ik kon vannacht niet goed slapen.
We zien ons morgen.

Als ik een vraag van jou ben vergeten, vertel het me morgen.

JER

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

2 reacties op Huishouden, veiligheid en liefde (25)

  1. Alice zegt:

    inzichtelijk, open en eerlijk
    nog steeds dus

  2. carazo zegt:

    @Alice: dank voor je reactie, mijn reactie aanstaande dinsdag

Geef een reactie

