Twee dames en het WKvoetbal 2006

Dames Dara en Theodora, het WK voetbal is bijna afgelopen hoor!

Verheug ik me op een andere kijk dan – nou eh- dan die van Bert Wagendorp op het wereldkampioenschap voetbal, van de dames Dara en Theodora, heb ik nog maar heel weinig gezien en gelezen!
Van de totaal vierenzestig wedstrijden zijn er nog maar vier te gaan. Aanstaande dinsdag is er alweer een wedstrijd. En ik heb bijna niks gelezen van de dames, of druk ik op het verkeerde knopje?

Een proloog van Dara heb ik destijds aangemoedigd met: ‘jouw ploeg staat!’ Niet dus, na die proloog heb ik niks meer gezien. Van Theodora heb ik een strafschop of twee gelezen, de werkelijkheid kent er al vele meer. Terwijl die strafschoppen van Theodora ook gewoon positieve momenten in een wedstrijd zouden kunnen zijn. Zijn die er dan niet geweest? Van der Sar misschien? Denk je dat die toevallig in de FIFA groep zit?

Maar misschien zit ik alweer op de mannelijke golflengte, maar waar is die vrouwelijke? Misschien moeten we deze dingen toch gewoon zelf doen.

Dit bericht werd geplaatst in metabloggen. Bookmark de permalink .

6 reacties op Twee dames en het WKvoetbal 2006

  1. Theodora zegt:

    ik heb 14 strafschoppen geschreven en veel positieve strafschoppen uitgedeeld. En voor de rest heb ik het te druk met andere dingen.
    groet T

  2. Foppe zegt:

    VK heeft het mij onmogelijk gemaakt zelf een weblog te hebben, ik ging over ‘de’ (VK) schreef met wereldgeschiedenis, ‘de’ wereldgeschiedenis is die van de onschulige altijd en overal vervolgde joden.
    Vandaar dat ik hier maar even inbreek, op de laatste bijdrage in de categorie buitenland.
    Israel is bezig de Gaza strook verder te verwoesten (herstel alleen al van de electriciteitscentrale schijnt $ 48 miljoen te gaan kosten),
    en heeft een belangrijk deel van de democratisch gekozen Hamas ministers en parlementsleden in cellen gezet.
    Je zou denken dat VK blog buitenland vol staat met woedeuitbarstingen tegen dit soort fascisme.
    Helaas tref ik niets aan.

  3. jan krosenbrink zegt:

    Je hebt helemaal gelijk Theodora, ik bied je mijn excuses aan voor de onzin die ik opschreef. Omdat de basis niet deugt. Ik had je strafschoppen grotendeels gemist, maar had dat natuurlijk even moeten checken. Met jouw goedvinden haal ik het hele stuk weg, of laat het staan als je dat liever hebt.

  4. Theodora zegt:

    excuses zijn aanvaard. Het is aan jou wat je met dit stuk doet.
    groet T

  5. Gerrit van Spanje zegt:

    Theodora begon heel goed, maar helaas ging het haar niet om de voetbalsport maar om het Oranje-gevoel. Dus na het verlies van Nederland was Theodora ook uitgeschakeld. Zoals de meeste vrouwen. En de meeste mannen.
    Dat is wel de lakmoesproef. Wie blijven er over als Oranje is uitgeschakeld…..

  6. jan krosenbrink zegt:

    @Theodora: ik laat het staan. Met jouw aanvaarding van mijn excuses ik het geheel meer draaglijk geworden, dank je wel.
    @Gerrit van Spanje, dank voor je veralgemenisering van het probleem. Ik denk echter dat deze verzachtende omstandigheid niet voor mij geldt. Ik maakte immers juist het verschil tussen vrouw/man.

Geef een reactie

