Huishouden, veiligheid en liefde (21)

Eerst wil ik zeggen dat ik uw brief erg mooi vond, vooral de woorden in je brief.

En dat ik heb nagedacht over het gebruiken van de aanhef zoals in mijn eerste brief aan u. Maar die ga ik dus niet gebruiken voor deze brieven, want dan kan ik de volgende dag niet komen werken. Want hoewel ik die aanhef het liefst wel zou willen gebruiken, zou ik me een beetje opgelaten voelen als je deze woorden zou kennen.

Want deze aanhef lezende, zou je gemakkelijk de inhoud van mijn eerste brief kunnen raden. Ik zeg niet dat je het nooit zult weten, maar de tijd is nog niet rijp dat je de inhoud nu al kent. Misschien ooit, wellicht in de nabije toekomst, laat ik je die lezen.

Vooral jouw ‘mi Dios mujer’ beviel me en het is jammer dat ik geen god ben, want dan zou ik met de bijbehorende macht jou altijd bij me hebben, en niet alleen in mijn dromen.

Je vraagt: ‘Wat was dan die meest belangrijke vraag in je leven?’ Dat was:

‘Kan ik opnieuw van iemand houden?’

Toen ik merkte dat ik niet meer van Noël hield zoals voorheen, vroeg ik me af of ik nog ooit van iemand zou kunnen houden. Er kwam er geen antwoord op die vraag. Maar op een dag spraken mijn lippen -geheel onbewust- jouw naam uit. Ik schrok en vroeg me af: ‘wat gebeurt er’? Toen ik het antwoord op die vraag vond wilde ik het niet accepteren en zei ik tegen mezelf: ‘je bent gek’

Omdat ik beter wilde weten wat ik voelde besloot ik het op te schrijven, zonder na te denken, dus alles wat in me opkomt. Toen ik mijn brief klaar had was er een andere vraag: ‘en waarom verliefd op hem?’

Het antwoord op deze vraag gaf mijn hart en daarom besloot ik te accepteren wat ik voelde. Ik accepteerde het maar besloot te zwijgen, hield dat echter niet vol. Binnen een maand had ik jou verteld dat je in mijn hoofd zit en daarna binnen amper een week gaf ik aan jou toe dat je een belangrijke plaats inneemt in mijn hart.

Nu, op dit moment ben je in mijn hoofd, in mijn hart, in mijn leven en gaat het me slechter dan ooit want ik weet niet wat ik moet doen. Jou vergeten is onmogelijk, mezelf beheersen is heel moeilijk en ik kan niet ophouden jou te zien, dat zou nog het moeilijkste zijn. Soms wil ik mij laten gaan, me niet meer beheersen, mijn antwoord helemaal leren kennen, maar ik ben bang, ik wil geen grote fouten maken enerzijds en anderzijds wil ik groots leven alsof het mijn laatste dag is en niet ontkennen dat ik liefde kan geven en ontvangen.
En hoewel ik weet dat ik het kan doen, verbied ik me zelf het te doen.

‘Waarom is het leven zo gecompliceerd?’

Er zijn twee oplossingen om de lege ruimte in je bed op te vullen.
1.door het efficiënt te gebruiken
2.door de ruimte op te vullen, maar niet echt efficiënt te gebruiken, dit heeft mijn voorkeur

ad 1) zoek een vriendin die de ruimte in je bed wil opvullen en ook bereid is dit efficiënt te gebruiken

ad 2) koop een pop of een beer, zo eentje als Alex ook heeft. Voor mij is dit een veel betere oplossing, het doet mijn hart minder pijn.

Er is een derde oplossing, ik denk niet dat je die wilt horen. Misschien schrijf ik het je in de volgende brief, maar als jij een betere oplossing weet, vertel het me en laten we het bespreken en kijken wat de beste oplossing is. Alleen als je wilt, zoniet, laten we het zo en praten we er niet meer over. Ik ben ervoor om er over te praten, ik vind het leuk om met jou te diskussieren, het is leuk om jouw argumenten te horen, en hoewel ik denk dat je niet van mij zult winnen, je weet maar nooit.

Tot in mijn droom, daar hoeven we niet te diskussieren, we zijn het altijd eens en dat is heel mooi.

Tot morgen,
Josefa

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

