Huishouden, veiligheid en liefde (20)

Voordat ik uw vragen ga beantwoorden wil ik u zeggen dat ik het gesprek van gisteren leuk vond, voor mij betekent het dat het niet zo heel moeilijk is elkaar te begrijpen. We hebben verschillende ideeën, maar er is wederzijds respekt daarvoor. Ik vond het erg leuk.

Over je eerste vraag:’welke woorden ervaar je het meest als liefkozing?’
Van u vind ik elk woord, elk detail mooi; ook uw glimlach voelt als een liefkozing, voor mij althans.
En hoewel ik de voorkeur geef aan fysieke aanrakingen, ben ik in dit geval een beetje bang voor de manier waarop ik zal reageren, mijn lichaam dan, want mijn geest en hart reageren al. Als ik me laat gaan denk ik dat ‘de wanorde’ die in dit huis heerst nog veel groter zal worden en zullen fysieke liefkozingen onvermijdelijk zijn. De ‘wanorde’ bevalt me wel, in de hand gehouden, zou ik het denkbare in de praktijk omzetten zou het moeilijk worden, maar niet onmogelijk.
“ je bent mijn medeplichtige, het maatje van mijn dromen, mijn eerste verlangen bij het wakker worden”

Ik weet dat het niet goed is je deze woorden te schrijven maar ik kon het niet laten, disculpe, toen ik het doorhad, had ik ze al opgeschreven.
Het is heerlijk dat ik over jou kan dromen, het is niet veel, maar in mijn dromen ben je niet onmogelijk, is er niks verboden, zijn er geen grenzen en soms hoop ik niet wakker te worden om maar niet te moeten ontdekken dat het niet echt is doch slechts een droom. Maar ondanks dat, zijn de dromen heerlijk en wil ik voor altijd slapen om je eeuwig in mijn dromen te hebben.

Tot nu toe is het mij gelukt mijn impulsen in bedwang te houden, maar deze woorden zijn me een beetje ontsnapt moet ik toegeven. Ik heb eraan gedacht je deze brief niet te geven, maar dat wil ik niet want er is er al één, de eerste die ik je schreef, die ik je nooit durfde te geven. Mijn eerste brief heeft een hele mooie aanhef, het is de mooiste en de eerlijkste brief, alles staat daarin, alles wat ik in woorden en met daden kan zeggen staat in díe brief.

Over wat je me schreef in je vorige brief: “Als ik nu beloof dat ik me beheers?” Ik vind het lief maar het zal een valse belofte blijken. En hoewel nieuwsgierig of je instaat bent je te beheersen wil ik het risico niet nemen, ik ben niet zozeer bang dat jij het niet kunt, maar meer voor mijn eigen zelfkontrole. Want nu al heb ik niet kunnen voorkomen mijn verlangens op te schrijven, steeds zoekt mijn hand naar pen en papier.

Voor mij ben je geen kort avontuur, je bent meer dan dat, bovendien ben je het antwoord op de belangrijkste vraag die ik had in mijn leven.

Om de orde te herstellen en om te bereiken dat we beide weer naar onze plaats teruggaan, is er één oplossing:

Ik ga naar mijn huis, ga slapen van middernacht tot vier uur in de middag en u zoekt een andere huishoudster die geen plek vrij heeft in haar hart opdat ze niet verliefd raakt op u; die blind is en niet kan praten, opdat ze niet verliefd wordt op uw glimlach en niet met jou kan praten over liefde; eentje die lelijk is opdat jij niet verliefd wordt op de schoonheid van haar jeugd.

Voor u is er een oplossing, voor mij niet, het is onmogelijk je te vergeten want ik kan niet voorkomen dat je mijn dromen binnenkomt. En niet slapen? Nee, dat is onmogelijk.

Als er een betere oplossing is die werkt, vertel het me alsjeblieft, want ik vind geen andere oplossing die me minder pijn doet.

We zien elkaar in mijn dromen.

PS: er is een oplossing om de lege ruimte in je bed te vullen, ook een beetje pijnlijk, maar toch een oplossing, pijnlijk voor mij, niet voor u.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

