Huishouden, veiligheid en liefde (19)

Noël, de tuinman van mijn overbuurvrouw adviseerde me zijn broer Pedro als oppasser voor mijn terrein. Ik ben heel tevreden over Pedro. Maanden later vroeg ik Noël of hij iemand wist als huishoudster. Hij adviseerde Josefa, zijn vrouw. Onlangs vertelde Josefa mij dat Pedro een oogje op haar heeft. Dat vond ik niet leuk. Ik vroeg haar of er nog meer complicaties zijn die ik nog niet ken.

…..eerst wil ik je vertellen over het gesprek met mijn Moeder. Ik heb haar verteld dat ik wil scheiden van Noël en waarom, maar zonder haar te vertellen dat ik iets heb met u. Maar mijn motieven om te scheiden leken haar onbelangrijk, ze zei meteen dat ik nog een andere zwaarwegende reden moet hebben. Ik wilde daarop niet antwoorden, maar ze vertelde me wat ze vermoedde en ik bevestigde haar verdenking.

Zij vindt het onverantwoordelijk verliefd te zijn op een ander terwijl ik nog bij mijn echtgenoot ben en zegt dat ik nu niet aan mijn geluk als vrouw moet denken maar aan het geluk van mijn zoon Alex. Want geen enkele man gaat van Alex houden als zijn eigen vader en de andere man gaat een hekel krijgen aan hem omdat hij zoon is van een ander. Bovendien vindt ze niet goed dat ik val op iemand die niet gelijk aan mij is, niet vanwege het leeftijdsverschil want dat vindt ze niet belangrijk, maar vooral het verschil in rijkdom. Liefde tussen twee zo verschillende mensen op dat punt is niet mogelijk, al helemaal niet als de vrouw kinderen heeft.

Voor een deel begrijp ik haar en heeft ze een beetje gelijk, daarom moet ik haar nog beter uitleggen hoe alles zo gekomen is, om zo te proberen haar van mening te veranderen. Ook weet ik nog niet hoe ik het Alex goed kan uitleggen en moet ik nadenken hoe ik het Noël ga vertellen. Ik heb een maand om het hem te laten begrijpen en daarna hoef ik het niet meer te proberen; ik hoop dat hij in die tijd tot inzicht komt en zijn mening over mij verandert, want ik voel me rot elke keer als hij zegt: ‘ik gaf je alles wat ik kan geven, mijn onvoorwaardelijke liefde, ik begrijp niet wat ik verkeerd doe, je bent een slechte vrouw’

Zijn woorden doen pijn omdat ik mijn best heb gedaan hem gelukkig te maken maar het is niet gelukt, hoe dan ook. Al zoekende hem gelukkig te maken maakte ik hem ongelukkig. Door goed te doen deed ik verkeerd. Maar ik ga een manier zoeken zijn denken te veranderen.

Ik ben hem behoorlijk ontrouw, want ik ben bij hem en denk aan een ander.

Over Pedro hoef je je geen zorgen te maken want ik heb nooit aandacht geschonken aan zijn woorden, ik was helder tegenover hem toen ik hem zei ‘ik zal nooit iets voor jou voelen, dat is onmogelijk’. Dus voor mij is het geen complicatie.

Dan je vraag of er nog meer complicaties zijn die je niet kent, die zijn er niet, nu weet je alles wat enigszins belangrijk is. Je weet dat ik, om samen verder te gaan, eerst mijn problemen en twijfels op moet lossen, en vooral moet ik zeker weten wat ik wil om geen fouten te maken. Daarvoor heb ik tijd nodig en ook moet ik meer weten over wie ik aanraak, want ik weet nog niet wat uw intenties zijn; ik weet alleen dat je aan me denkt, dat is alles. Over een toekomst kan ik nauwelijks nadenken want ik weet niet wat u wilt en ik ga mijn zoon niet iets aandoen voor een avontuurtje, ik wil geen avontuurtje zijn, maar een mooie herinnering.

Op de CD van José Luis Perales is een nummer dat heet: ‘ik weet het niet, ik weet het niet’
Die andere songtekst die je je zou geven heb ik hier, maar ik wil zeker zijn dat het de moeite waard is om die aan jou te geven.

We zien elkaar.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Een reactie op Huishouden, veiligheid en liefde (19)

  1. Hannie Krosenbrink zegt:

    Bij een van de afleveringen van Huishouden, veiligheid en liefde, staat het woord Meer in zwart en komt er niks meer. Graag zou ik het vervolg willen lezen.
    Vooraf had ik op waarschuwen gedrukt. Ten onrechte bleek, immers ik heb het artikel niet eens kunnen uitlezen en ben zeer benieuwd naar het vervolg.
    Overigens vind ik het onhandig dat ik niet weet welke aflevering ik las terwijl ik dit nu schrijf. Het gaat om de aflevering waarbij de moeder van Josefa op de hoogte is gebracht dat Josefa wil scheiden. Haar moeder raadt dit af, vooral door de financiele verschillen, maar ook de zoon kan het best door de biologische vader worden opgevoed.
    Graag MEER in oranje………
    Bij voorbaat dank.
    Groet,
    hannie

Geef een reactie

