Huishouden, veiligheid en liefde (18)

Ik hoop dat je me mondeling uitlegt waarom het werkwoord ‘schaden’ net als het woord ‘u’ een woord is van vóór december 2005. Van het woord ‘u’ begrijp ik het, maar waarom ‘schaden’ daar ook bij hoort? Leg het me uit. Als ik je door mijn toedoen benadeel, wil ik het liefst meteen helemaal ophouden.

Ook wil ik weten of de problemen in onze relatie oplosbaar zijn. Ik wil graag weten hoe u daarover denkt. Ik denk dat voor u vooral
-het verschil in economische mogelijkheden en
-het verschil in cultuur, de grootste risicoos zijn.

Het zijn ook twee grote verschillen tussen ons, het spijt me je teleur te stellen op deze voor jou belangrijke vlakken.
Ik wil je ook niet kwetsen, twee is te veel want ik kwets Noël al door niet van hem te houden en het is niet mijn bedoeling jou ook nog te kwetsen..

Je wilt meer weten waarom ik zwak ben:

– ten eerste omdat ik vrouw ben, en dat ik zoals elke vrouw liefkozingen nodig heb, woorden die me compleet vrouw maken en op dat vlak ben ik erg zwak en ik wil niet dat mijn gevoel me overheerst
– door mijn echtgenoot, ik wil hem niet besodemieteren, ik wil niet dat je denkt dat ik een slechte vrouw ben, makkelijk te krijgen
– door mezelf, ik wil niet lijden, niet mijn respect voor mezelf, mijn trots, mijn eerbaarheid verliezen, niet als persoon, noch als vrouw, als moeder en als dochter

Deze laatste twee redenen staan me niet toe zwak te zijn, ooit, als je me beter kent zul je deze woorden die ik schrijf begrijpen.

Ook wil ik geen slechte indruk achterlaten, als ik ooit uit je dagelijkse denken verdwijn wil ik dat er een mooie herinnering blijft.

Wat betreft de opvoeding van Alex, we hebben daarover nog niet veel gepraat omdat we niet weten hoever we gaan, maar het doet me goed dat je rekening met hem houdt. Dat is goed want hij zal altijd in mijn leven zijn en ik zal nooit de houding aannemen alsof hij niet bestaat, want méér nog dan vrouw, ben ik moeder.

Wachten tot we twee onafhankelijke mensen zijn? Dat lijkt me een goed idee want het is niet goed onverantwoordelijk te handelen, bovendien wil ik mijn schuldgevoel overwinnen over wat er eerder in mijn leven is gebeurd en zeker zijn over wat ik kan doen in mijn leven en zeker zijn over mijn gevoelens.

Van jouw tekening beviel me vooral mijn naam in je hoofd, maar verder kun je niet erg goed tekenen, want het hart bevindt zich niet ter hoogte van de maag; maar ik waardeer je uitleg en de bedoeling van de tekening.

Ik heb een mooi lied van José Luis Perales over glimlachen en een ander nummer om jou iets te vertellen, maar ik wacht nog even, er komt een dag dat ik dat laat horen, die dag is niet ver. Nog bedankt voor de fotoos, maar zoals ik al zei, jouw beeld staat helder op mijn netvlies, ik hoef dat niet op papier want papier vergaat en uit mijn geheugen zal je niet verdwijnen, ik zal je niet vergeten. Geef svp de foto niet aan Magdalena (haar vriendin die ook op de foto staat), zij vermoedt wat ik voel voor jou en ik wil haar geen zekerheid geven over die verdenking, nog niet.
Ik bewaar de foto om te onthouden wat ik je wilde zeggen met mijn gezichtsuitdrukking, die dag.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

