Huishouden, veiligheid en liefde (16)

Het spijt me, maar ik heb nog geen geschikte aanhef gevonden waarmee ik mijn brief begin, ik zal er over nadenken, misschien vind ik die.
Ik vind het leuk dat u de inhoud van mijn brief waardeert. Terugkomend op het thema, u wilt weten waarom ik veel aan u denk.
Ik kan alleen maar zeggen dat het door uw manier van praten is, en door uw manier van denken. Het komt niet vaak voor dat je iemand tegenkomt die hetzelfde denkt als jezelf. Dat blijkt vaak als we praten, stukjes en beetje van elkaar lerend, alléén mijn hart raakte een beetje in de war, maar mijn geest hielp me mijn mening veranderen.

Ik denk dat het is omdat u ouder bent, ik wil niet veel zeggen maar ik was nooit verliefd op de jeugd, noch op geld, dat is wat uw vrienden gaan denken dat dat mijn belang is, maar zo is het niet, soms vergissen mensen zich en daarom heb ik mijn mening veranderd. Eerst moet je iemand goed leren kennen om hem op zijn waarde te schatten en niet alleen kijken naar zijn gebreken of leeftijd.
En ik weet niet hoe, maar beetje bij beetje en zonder dat u iets tegen mij zei kwam u in mijn gedachten, alleen wilde ik dat nog niet erkennen. En ondanks mezelf begon ik te vertellen en u vragen te stellen maar ik hield het voor mezelf.
U bent een man met ervaring en intelligentie die heel snel door had wat mijn intentie is. Ik hoefde niks meer aan mijn moeder te vragen want ik had het antwoord al.

Ik zou niet willen dat u denkt dat ik voor u begon te voelen als gevolg van mijn probleem, zo is het niet: het is lang geleden dat ik verliefd was, of op zijn minst heel veel aan iemand denk en zoals ik u al zei: in vijf jaar is dit de eerste keer dat me dit overkomt, want ik heb best veel vriendjes gehad, maar geenéén heeft dat bij mij teweeg gebracht, ook waren het geen vrienden waarmee ik sliep.
Het is de eerste keer dat iemand me motiveert te schrijven. Ik denk dat je de dingen moet laten gebeuren, het heeft geen zin het te forceren, zo heb ik al jarenlang een slechte relatie maar nooit kwam er een andere man in mijn gedachten dan mijn zoon, die altijd de eerste plaats in mijn hoofd en hart zal innemen.

Ik denk aan u sinds eind oktober, ik weet niet hoe, niet vanaf welk moment precies en waarom precies, maar ik vind het leuk dat het zo is, en misschien zelfs ooit met een grotere intensiteit, vat mijn woorden niet verkeerd op!

Als uw vrienden vragen ‘waarom?’ vertel hen jouw redenen en als ze meer willen weten: zeg hen dat ze dat aan mij vragen, ik heb een antwoord voor hen, dus u hoeft niet te antwoorden voor mij, noch ik voor u. Als zij slecht denken, laat ze denken wat ze willen, op den duur gaan ze het begrijpen, zoals ik mijn moeder begreep.

Maar nu vraag ik u waarom denkt u aan mij? Mijn antwoord voor u is het volgende “niet dankzij uw vrienden” 

Ik laat me niet leiden door het figuur, noch door de leeftijd, noch door het geld. Ik laat me leiden door de gevoelens, door de bedoelingen van mensen, vooral door uw rijpheid maar ook: ik kan mijn ogen niet bevelen niet te zien, ik kan mijn geest niet bevelen te vergeten en ik kan mijn hart niet sluiten.

Als mijn antwoord niet voldoende is, geef me tijd, tijd om elkaar te begrijpen; er is tijd genoeg, dat geldt althans voor mij.
Elkaar schrijven en aan je denken is een hele mooie ervaring en ik hoop het te beleven dat deze tot het maximale nivo groeit in het geval dat jij het accepteert en dat we niet worden gestoord, want wanneeer jij je veel zorgen maakt over wat je vrienden zeggen ben ik bereid te stoppen met alles; wanneer je maar wilt., maar ik kan je verzekeren dat ik je niet wis uit mijn geheugen, dat zou een gevecht met mezelf zijn. “En u? Kunt u mij makkelijk uit uw geheugen schrappen?” Nou ik u niet. We zien elkaar,
Josefa

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

