Huishouden, veiligheid en liefde (14)

Don carazo,

U zegt dat u mij veel te schrijven hebt; ik wil u ook iets persoonlijk vertellen maar ik geef toch de voorkeur aan schrijven.
Het lijkt me een goed plan om samen uw brieven aan mij te lezen, zo kan ik ze beter begrijpen, maar ook om een beetje eerlijker te zijn, hoewel ik een beetje bang ben om dichterbij te komen waardoor u van alles over mij kan gaan denken begrijpt u, daarom zei ik je dat ik geen fouten wil maken, maar anderzijds wil ik ook mezelf niks wijsmaken. Het doet me goed te weten dat u zichzelf ook serieus neemt.

Maar ik denk dat het van u een fout was mij toe te laten in uw geest, dat begreep ik uit uw woorden toen u zei dat het niet past bij uw rol als werkgever. Ook vat ik het op als een klacht toen u zei dat ik boven mijn tweede brief niet de titel ‘Don carazo’ had gezet zoals boven de eerste; ik heb er niet bij nagedacht, sorry en u hebt gelijk wanneer u zegt:

“het is een uitdrukking van de veranderingen in onze relatie”.

Ik weet dat het belangrijk is om eerlijk te zijn, niet alleen voor mij, maar ook voor u. Maar in mijn geval zou het een grote fout zijn, want zou ik niet totaal eerlijk zijn, dan zou ik u de volgende dag niet in de ogen kunnen kijken, alléén oog in oog kun je eerlijk zijn.

Over je voorstel om open te zijn, om te weten te komen tot op welk niveau we kunnen experimenteren; op die laatste vraag kan ik niet exact antwoorden, dit is de eerste keer dat me dit overkomt en het is de eerste keer dat ik opschrijf wat ik voel voor een andere persoon, we zullen door moeten gaan met deze brieven om zo te kijken tot waar we komen.

Ook ben ik het met u eens dat het nu al onmogelijk is terug te keren tot het niveau van oktober, voor mij zou dat erg moeilijk zijn, nu ik u al een paar dingen verteld heb wat er gaande is en ik zou liever mijn werk verlaten om het te vergeten, want het zou niet juist zijn, noch getuigen van verantwoordelijkheidsbesef dat ik u zou blijven zien. Ik zou het praten met u missen en ik denk bovendien dat ik alléén maar wil praten en schrijven over ons, waar anders over, begrijpt u?

Toen ik u schreef dat ik nog niet in uw hart was, was dat geen klacht, het was mijn conclusie.
Nu uw vraag “hoeveel mannen behalve mijn zoontje, kan ik in mijn hoofd hebben? Ik antwoord u, eerst was er één, nu zijn het er twee en eentje gaat er langszaam weg, hoewel hij er eerst was en ik ben bang dat ik nu iets te eerlijk ben.

Enerzijds zou ik willen doorgaan, soms is het goed te experimenteren en kansen te grijpen en ook risicoos te nemen door niet bang te zijn.
Anderzijds past het me niet als huishoudster, als persoon, noch als vrouw, maar ik denk dat ik risico’s ga nemen, dat weet ik zeker.
Maar ik kan niet zeggen dat ik de consequenties kan overzien, enerzijds zijn ze goed, anderszijds slecht, en ook voel ik dat u het als een spelletje ziet en voor mij verandert het in een serieus probleem, maar dat vind ik niet erg.

Ja, ik wil een beetje meer openheid, ik denk dat u daarmee moet beginnen, omdat we nu gelijk zijn, want u zegt dat u heel veel aan mij denkt en ik antwoord u, ik denk aan u.

Josefa.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Een reactie op Huishouden, veiligheid en liefde (14)

  1. ali cirillioglu zegt:

    Vrolijk Pasen en Selam!

Geef een reactie

