Huishouden, veiligheid en liefde (10)

Toch moet ik een keer verstandig worden en een vrouw zoeken met een europese achtergrond, liefst met buitenland-ervaring, met wie ik zo nu en dan over boerenkoool met worst kan praten, over tiramisu of over harde Brötchen mit Marmelade. Want het verschil tussen de Nicaraguaanse vrouw en mij is groot, te groot. Ik heb over belangstelling niet te klagen want: rijk, niet aan de drank, sla haar niet in elkaar en ga er niet meteen vandoor als ze zwanger blijkt.

Dat zijn een paar pluspuntjes in een cultuur die, laat ik die ‘niet vóórlijk’ noemen op het gebied van de man/vrouw verhouding. Een machocultuur, ook dankzij de katholieke kerk. De pluspunten zijn samen te vatten met het woord sociale zekerheid, en vooral de duurzame sociale zekerheid maakt dat schone zaken als verliefdheid, liefde en schoonheid als luxe wensen op het tweede plan geraken bij menig Nicaraguaanse vrouw. Er zijn er die de luxe wensen in het geheim realiseren, maar, naar mijn inschatting, veel vrouwen leggen zich neer bij de realiteit en maken er het beste van met hun lelijke en/of oude, niet trouwe edoch bemiddelde echtgenoot.

De duurzaamheid is vooral voor de kinderen van belang, en dat telt zwaar voor menig moeder, dat is mooi en begrijpelijk. De moeder/oma is bijna geheel verantwoordelijk voor de opvoeding van de kinderen, jammer is alleen dat ze hun zonen vaak weer tot echte macho’s opvoeden, en hun dochters tot marianne’s.

Hoe vind ik mijn europese vrouw? Mijn oog viel op Lekker Single, Parship, een gratis psychologische test, en tot mijn verbazing kreeg ik al per omgaande een lijst met geschikte kandidaten. Mijn zoekgebied is de hele wereld, want daar woont mijn kandidate, of net even thuis in het thuisland om dan weer uit te vliegen.

‘Welke foto van mij zal ik meesturen’ vroeg ik aan Josefa. Zij gaf een duidelijk antwoord en ik zie haar als deskundige op dit vlak.

“Waarom zijn ze allemaal zo oud?” vroeg Josefa toen ik haar mijn lijst met kandidaten liet zien.

‘Omdat ik de leeftijdsgrenzen heb opgegeven zijn ze in elk geval niet jonger dan 35’

“Daar moet je dan 25 of 30 van maken, soms begrijp ik je echt niet”

Ik veranderde de ondergrens in 30, héél veel gebeurde er niet, maar al mijn nieuwe jonge geschikte kandidaten kwamen uit Mexico, Columbia of Marokko.
Dat vond ik wel leuk, want Nicaragua is dus niet achterlijk in deze kwestie.

Dit bericht werd geplaatst in huishouden, liefde, veiligheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

