De onwezenlijke beelden van Sajida Mubarak Atrous-Rishawi

De vrouw bekent op de Jordaanse televisie dat zij de vierde zelfmoordenaar is in de groep die afgelopen woensdag in Amman 57 slachtoffers maakte. Zij wilde net als haar man zichzelf tot ontploffing brengen in het Radisson SAS hotel. Dit lukte haar man wel, maar bij haar mislukte dat plan. Onvoorstelbaar onwezenlijk zijn de beelden van Sajida Mubarak Atrous-Rishawi. Volgens het bericht in de Volkskrant online van AP/Reuters is ze nerveus. Zelfs dát heb ik niet gezien, ze lijkt niet nerveus, niet teleurgesteld, niet opgelucht, niet boos, niet verdrietig om de kinderen in het hotel of om haar man, ze lijkt niet gedrogeerd, ze lijkt niet onder druk gezet, ze lijkt niet overtuigd van haar opdracht, ze lijkt niet trots, ze lijkt niet geschuffeld en ze lijkt niet religieus… Ze toont haar bommengordel alsof het een zwembandje is met een Nijntje-opdruk. Op z’n best lees ik binnenkort dat zij een amateuristische stand-in is die de Jordaanse politie heeft ingehuurd voor het filmpje, om maar met een resultaat te komen.

Dit bericht werd geplaatst in media. Bookmark de permalink .

Een reactie op De onwezenlijke beelden van Sajida Mubarak Atrous-Rishawi

  1. JB zegt:

    ik heb het niet gezien. Maar zoals je het beschrijft klinkt het alsof ze ‘leeg’ en ‘los’ van alles lijkt. En dat lijkt eigenlijk wel weer logisch.
    Het ‘hoe kunnen ze dat nou doen’ heb ik opgegeven.Ik heb geen enkel begrip. Dat komt doordat ze zichzelf helemaal ‘los’ plaatsen van de mensen en kinderen, baby’s etc. die hun slachtoffers zijn. Hierdoor ben ik – denk ik – de link met hen ook kwijt.

Geef een reactie

