vorm en inhoud naar aanleiding van Alice, gisteren

Er is een groot verschil tussen de aktuele tijd en de aktualiteit. Soms denk ik dat de vermeldde tijden bij de weblogs en de maximale leeftijd van 24 uur op de voorpagina verwarring hebben gezaaid over wat aktualiteit is. Zo las ik in een reaktie dat onze scholier al binnen een minuut een reaktie had gescoord en dat was heel knap, waarschijnlijk zowel van de scholier als van degene die reageerde. Ik kan Alice hopelijk geruststellen, mijn weekblad de Groene Amsterdammer, -www.degroene.nl- heeft heel vaak aktuele en mooi geschreven artikelen. En toch komt die maar één keer per week uit. Dus laat je niet verleiden tot de ratrace en schrijf lekker je langzame stuk, dat me iets vertelt wat ik niet of nog niet op het anp-nieuws heb kunnen lezen.

Dit bericht werd geplaatst in metabloggen. Bookmark de permalink .

2 reacties op vorm en inhoud naar aanleiding van Alice, gisteren

  1. Alice zegt:

    bedankt voor je bemoedigende woorden.
    Zo gaat het precies, je probeert met vallen en met opstaan net zo lang tot dat het loopt.

  2. Grutte Pier zegt:

    ‘Actualiteit’ is nooit werkelijke tijd. Je loopt altijd achter tenzij je erbij bent…het wordt altijd later ‘gepubliceerd’… geldt dus ook voor TV…. al is het maar 1 a 2 seconden…
    Dan is de wekelijkheid al weer anders… dus waar kijk je naar…

Geef een reactie

