Margriet, Máxima, Minister Bot is mijn man!

Toen Bot minister van Buitenlandse Zaken werd, dacht ik meteen dat hij de vader van Margriet Bot was. Zij was tijdelijk zaakgelastigde van Nederland in Nicaragua. Ik mocht haar niet. Van het type dat aan haar rechterhand, die iets eerder dan zij aankwam in Nicaragua en een mooi huis met zwembad had gevonden, zou kunnen vragen of hij dat huis niet aan haar kon overdoen omdat ze zelf niet iets dergelijks of beters kon vinden, en dat gezien de hiërarchie, die in dit land Nicaragua erg belangrijk is ….etc. Daarna heeft Máxima me duidelijk gemaakt dat je best een verschil kunt maken tussen Dochter en Pa. En heb ik informatie ingewonnen en daaruit bleek dat Margriet geen familie van de minister is. En tóch kostte het me moeite de relatie tussen die twee te verbreken. Maar dan gisteren: Nederland kan trots zijn op minister Bot. Ik ben er trots op nederlander te zijn. Menig minister in Nederland en Nicaragua kan aan hem een voorbeeld nemen. Kamp bijvoorbeeld. Ik las ergens dat het sneu is voor de militairen die in Irak zijn gesneuveld. Een begrijpelijke opmerking als alléén het verleden er toe doet. Maar deze minister Bot houdt zich ook bezig met de toekomst. Hulde!

Dit bericht werd geplaatst in politiek. Bookmark de permalink .

4 reacties op Margriet, Máxima, Minister Bot is mijn man!

  1. jacob hesseling zegt:

    Kamp blijft met vuile handen achter, heb ik het idee!

  2. Jos Goedmakers zegt:

    Scherp geschreven!

  3. Gus zegt:

    Ze is zijn zus

  4. carazo zegt:

    @ hartelijk dank Gus, voor je verrassende informatie.

Geef een reactie

